OpenGL


10. - 5


 

. ( ).

if (keys[VK_RIGHT]) // ?

{

yrot -= 1.5f; //

}

if (keys[VK_LEFT]) // ?

{

yrot += 1.5f; //

}

if (keys[VK_UP]) // ?

{

// X-,

xpos -= (float)sin(heading*piover180) * 0.05f;

// Z-,

zpos -= (float)cos(heading*piover180) * 0.05f;

if (walkbiasangle >= 359.0f)// walkbiasangle>=359?

{

walkbiasangle = 0.0f; // walkbiasangle 0

}

else //

{

// walkbiasangle < 359 10

walkbiasangle+= 10;

}

//

walkbias = (float)sin(walkbiasangle * piover180)/20.0f;

}

if (keys[VK_DOWN]) // ?

{

// X-,

xpos += (float)sin(heading*piover180) * 0.05f;

// Z-,

zpos += (float)cos(heading*piover180) * 0.05f;

if (walkbiasangle <= 1.0f)// walkbiasangle<=1?

{

walkbiasangle = 359.0f;// walkbiasangle359

}

else //

{

// walkbiasangle >1 10

walkbiasangle-= 10;

}

//

walkbias = (float)sin(walkbiasangle * piover180)/20.0f;

}

. , yrot . , ( J). Piover180 .